faq.png

Sjekk ut 

vår FAQ

Ofte stilte spørsmål

Ny bruker

Jeg har ikke mottatt invitasjons-e-post til samtale i Verji.


  1. Ligger e-posten i søppel-e-posten din?
    1. Ja – Legg til avsenderkontakten via visittkort. ( lenke til visittkort). Flytt deretter e-posten fra søppelpost til innboksen.
    2. Nei – Sjekk med avsender om rett e-postadresse er benyttet.
  2. Har din e-postserver sperringer for avsendere som inneholder noreply@?
    1. Ja – opphev sperring for noreply@rosberg.com
    2. Nei – kontakt Rosberg-support på support@rosberg.com eller tlf: 90532454, tastevalg 3.




Jeg får ikke SMS-kode på telefonen


  1. Sjekk om avsender har brukt rett telefonnummer
    1. Ja – Kontakt Rosberg-support på support@rosberg.com eller tlf: 90532454, tastevalg 3.
    2. Nei – Kontakt Rosberg-support på support@rosberg.com eller tlf: 90532454, tastevalg 3.




Jeg kommer ikke inn på nettsiden, får melding at domenet er blokkert - «feilmelding»


  1. Benytter dere fjernserver/ASP-miljø?
    1. Ja – Dataleverandør må legge inn nettsiden som en godkjent nettside for å sende og motta de krypterte datapakkene, såkalt «whitelisting» eller «trusted domain».
    2. Nei – Trolig har man en programvare som blokkerer nettsiden, kontakt Rosberg- support på support@rosberg.com eller tlf: 90532454, tastevalg 3.





Eksisterende bruker

Jeg får ikke logget inn


  1. Sjekk om du har tastet feil brukernavn – (e-postadressen er ikke brukernavn)
    1. Ja – Tast brukernavnet på ny
    2. Nei – kontakt Rosberg-support på support@rosberg.com eller tlf: 90532454, tastevalg 3.
  2. Sjekk om du har tastet feil passord (husk spesialtegn)
    1. Ja – Tast passordet på ny
    2. Nei - Velg «glemt passord» og få tilsendt på e-post for å endre passord
  3. Sjekk om autofyll brukernavn og passord står på
    1. Ja - Slå av denne. Informasjonen finnes normalt under innstillinger i nettleseren.
    2. Nei - kontakt Rosberg-support på support@rosberg.com eller tlf: 90532454, tastevalg 3.




Teksten i meldingsfeltet stemmer ikke overens med det jeg skriver


  1. Sjekk om automatisk oversettelse står på i din nettleser. Informasjonen finnes normalt under innstillinger.
    1. Ja - Ta AV automatisk oversettelse.
    2. Nei - kontakt Rosberg-support på support@rosberg.com eller tlf: 90532454, tastevalg 3




Jeg får ikke e-postvarsler om uleste meldinger fra Verji


  1. Sjekk under innstillinger i Verji at e-postvarsler står på.
    1. Ja – kontakt Rosberg-support på support@rosberg.com eller tlf: 90532454, tastevalg 3.
    2. Nei – Sett denne på




Jeg får ikke desktopvarsler om uleste meldinger fra Verji


  1. Sjekk at innstillinger i nettleseren tillater varsler
    1. Ja - kontakt Rosberg-support på support@rosberg.com eller tlf: 90532454, tastevalg 3
    2. Nei – tillat for https://prod.verji.app eller kontakt Rosberg-support på support@rosberg.com eller tlf: 90532454, tastevalg 3 for assistanse.




Jeg får ikke slettet en melding i Verji


For å kunne slette meldinger i rom må du være registrert med rollen «admin». Den som har invitert deg inn i rommet kan endre din rolle i rommet.




Hva betyr de ulike innstillingene i rom?


  • Forvalgt rolle
    • Den rollen nye deltakere i rommet tildeles.
  • Send meldinger
    • Rollen som kreves for å sende meldinger.
  • Inviter brukere
    • Rollen som kreves for å invitere nye brukere inn i rommet.
  • Endre innstillinger
    • Rollen som kreves for å endre innstillinger i rommet.
  • Spark ut brukere
    • Rollen som kreves for å sparke ut brukere fra rommet. En bruker som er sparket ut kan inviteres inn igjen i rommet av deltakere som er autorisert til å invitere brukere.
  • Utesteng brukere
    • Rollen som kreves for å utestenge brukere fra et rom. En utestengt bruker kan kun inviteres tilbake fra den som har utestengt brukeren.
  • Slette meldinger
    • Rollen som kreves for å slette meldinger.
  • Varsle alle
    • Rollen som kreves for å varsle spesielt om en meldiing. Ved å starte en melding med «@room» vil alle i rommet bli varslet spesielt om denne meldingen. På individuelle innstillinger er det et valg for å deaktivere slike varsler.
  • Endre rommets Avatar
    • Rollen som kreves for å endre rommets avatar.
  • Endre rommets navn
    • Rollen som kreves for å endre rommets navn.
  • Endre tillatelser
    • Rollen som kreves for å endre innstillinger i rommet.
  • Endre samtaletema
    • Rollen som kreves for å endre samtaletema i rommet.




Hvordan endre om melding sendes når du trykker Ctrl + Enter eller Enter?


  1. Klikk på visningsnavnet ditt øverst til venstre på skjermen.
  2. Klikk på Alle innstillinger.
  3. Klikk på Brukervalg. Under overskriften Komposør skru av eller på: "Use Ctrl + Enter to send a message" Velger du av sendes meldinger om du bare benytter Enter.




Hvordan skifte mellom lys og mørk bakgrunnsfarge?


  1. Klikk på visningsnavnet ditt øverst til venstre på skjermen.
  2. Klikk på sirkelen som er halvt lys og halvt mørk.




Hvordan endre tekst størrelse samt forminske eller øke størrelse på skjermens innhold?


  • For å endre størrelse på tekst. Klikk på navnet ditt oppe til venstre og velg tekst størrelse under Innstillinger og Utseende.
  • For å endre størrelse på skjermens innhold. Hold inne CTRL tasten og trykk + eller - for å forstørre eller forminske. Hvis man har ekstern mus med et hjul på så kan man rulle på hjulet mens CTRL holdes nede.